czwartek, 22 sierpnia 2013

Prasa wnętrzarska - ciekawy temat w "Czasie na wnętrze"


Joanna (JOKUKO design)
źródło: czasnawnetrze.pl
Niedawno pisałam Wam o toaletce anonsując ją hasłem Praktyczna i romantyczna . Wrześniowy numer "Czasu na wnętrze" również podejmuje temat, zamykając dzieje toaletki w "Historii próżności". 

Artykuł stanowi świetne dopełnienie treści zawartej na Lovearti Studio. Zdjęcia prezentują ewolucję toaletki na przestrzeni wieków. Pierwsze definicje opisujące mebel jako stolik lub komódkę z lustrem bardziej pasują do kształtu dzisiejszych, często minimalistycznych w formie toaletek. O dwóch z nich - modelu Princess i Pivot wspominałam już wcześniej. 

Sama etymologia słowa toaletka pochodzi od francuskiego słowa toile, które nawiązuje do czynności związanych z higieną. W rożnych częściach świata mebel nazywany jest inaczej. W Wielkiej Brytanii, jako vanity table odwołuje się do próżności - cechy bardzo typowej dla narcystycznych osobowości. W Anglii i Stanach Zjednoczonych mebel przywołuje swą nazwą pamięć o, jak to określono w "Czasie na Wnętrze"  - "arbitrze męskiej elegancji" - George'u Brummellu. Na cześć propagatora codziennych kąpieli, mycia zębów i dbania o higienę toaletkę nazywa się tu beau brummel. 


Dziękuję za odwiedziny :) Jeśli podobają Ci się moje teksty wyraź to w komentarzu, podziel się tekstem ze znajomymi lub zaproponuj mi współpracę. A... i często odwiedzaj Lovearti Studio :) 

Pozdrawiam, Joanna (JOKUKO design)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...