piątek, 22 listopada 2013

Jak zapakować prezent

Jest wiele okazji w roku sprzyjających obdarowywaniu – urodziny, imieniny, dzień matki, dzień dziecka itp. Wśród tych wszystkich wyjątkowych dni, jest jednak tylko jeden taki czas, kiedy wszyscy wszystkim robią prezenty, składają życzenia i posyłają dobre myśli - Boże Narodzenie. O tym, byśmy pamiętali o zakupie upominków dla najbliższych przypominają nam wystawy sklepowe, okładki czasopism wnętrzarskich i reklamy w telewizji, jeszcze na długo przed datą faktycznego świętowania wyznaczoną w kalendarzu. (Przyznam, że czasem jest to irytujące.)

Kiedy dookoła rozbrzmiewa temat pod tytułem „masz jakiś pomysł na prezent” ja postanowiłam poświęcić troche uwagi opakowaniu. Ładna/praktyczna/wymarzona zawartość potrzebuje adekwatnej oprawy. Do Świąt zostało jeszcze sporo czasu. Zważywszy jednak, że Mikołajki nie są już tak odległe, a wielu z nas już wtedy pragnie wręczyć komuś prezent, czas na opakowaniowe inspiracje.

Krótka historia wręczania prezentów

Zwyczaj wręczania prezentów jest podobno jednym z najmłodszych świątecznych zwyczajów kultywowanych w Polsce. Potrzebę i jednocześnie przyjemność wynikającą z samego faktu obdarowywania wprowadzono u nas dopiero w XIX w. Nie każdy jednak mógł wręczyć lub otrzymać prezent. Początkowo przywilejem tym cieszyli się przedstawiciele tzw. wyższych sfer społecznych. W miarę upływu czasu, zwyczaj ten zagościł w domach mieszczańskich i we dworach. Jako ostatni, prezenty dawać zaczęli mieszkańcy wsi. Podobno w okresie międzywojennym upominki otrzymywały najczęściej dzieci. Były to zwykle słodycze, orzechy i jabłka. 

Dziś tradycja wręczania prezentów jest u nas powszechnie znana i praktykowana. Prezenty to taki miły akcent ocieplający zimowa aurę. Sam pomysł na prezent to jedno – nie ma nic gorszego jak zrobić komuś lub otrzymać od kogoś prezent, który ni przypiął ni przyłatał zupełnie nie pasuje do obdarowanego. Oj zdarzyło mi się otrzymać taki prezent. Udawałam, że wszystko jest w porządku nie chcąc obrazić darczyńcy, bo przecież nie o prezent tu chodziło, ale o samo wspólne świętowanie. Niestety, chyba mam słaby talent aktorski (zdziwienie :)), bo jak to zwykle bywa, prawda jak oliwa na wierzch wypływa. Ale… dałyśmy sobie po razie – buziaku i wszystko było w porządku. 

Kiedyś pakowałam 

Prezenty prezentami, a opakowanie? To dopiero jest wyzwanie. Pierwszą amatorską praktykę zdobywałam w domu. Kiedy mama lepiła pierogi, ja byłam w swoim żywiole. Rodzina walczyła o każdy skrawek podłogi, bo wszędzie porozrzucane były kolorowe papiery, taśmy, wstążki etykiety i różne elementy dekoracyjne. Wielki haos i wielkie szczęście. Raz w roku ktoś doceniał mój kreatywny nieład. Na początku studiów pakowałam zawodowo :) Poradziłam sobie z patelnią, rzeźbą, nawet teleskop nie był mi straszny. Książka – jeden z często kupowanych prezentów, to pikuś, choć zdaję sobie sprawę z tego, że są i tacy, którzy nie wiedzą jak ją efektownie zapakować. Mam nadzieję, że poniższe zdjęcia zainspirują tych mniej, jak również tych bardziej kreatywnych. 

Do dzieła. :)

źródło: hongkiat.com, ext.homedepot.com, gibo.pl
źródło: onesheepishgirl.blogspot.com, gibo.pl, hongkiat.com, thefabguide.com



źródło: thegiftedblog.com, pinterest.com

Dziękuję za odwiedziny :) Jeśli podobają Ci się moje teksty wyraź to w komentarzu, podziel się tekstem ze znajomymi lub zaproponuj mi współpracę. A... i często odwiedzaj Lovearti Studio :)


Pozdrawiam, Joanna (JOKUKO design)



4 komentarze:

  1. Wspaniałe inspiracje!;) Zawsze szkoda mi rozpakowywać tak staranie zapakowanych upominków;)
    Pozdrawiam
    http://smakowitewnetrze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że tych na zdjęciu nie można rozpakować !

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam pakowanie prezentów i właśnie zaczęłam szukać inspiracji na tegoroczne święta. Zamieszczone przez Ciebie pomysły są świetne, szczególnie szary papier i czerwone dodatki. Ale mam pytanie.....jak zapakowałaś tę patelnie ? Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastyczne propozycje ! Dziękuję za inspiracje :) Pozdrawiam - M.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...